none

Optiek Vangronsveld

BRANDING
INTERIEURONTWERP
Status upcoming
Type Retail
Omschrijving Branding, verbouwing gevel en interieur optieker
Locatie Bilzen, België

Optiek Vangronsveld is al jàren een gevestigde waarde in Bilzen, en we waren dus ook heel erg enthousiast toen we onze schouders mochten zetten onder dit totaalproject. Een optiek gelegen in een prachtig pand in hartje Bilzen, waarop we onze FRAGMAT-visie mochten loslaten. We kregen carte blanche voor het ontwerp van gevel, interieur en branding; en het eindresultaat werd een geheel waar je niet zomaar voorbij loopt. 


In de Klokkestraat in Bilzen verrijst sinds kort een terracotta gevel waarachter een gloednieuwe optiek schuilt. We renoveerden de volledige gevel tot een uitnodigend geheel en ontworpen een warm interieur en frisse branding in lijn hiermee. Voor deze opticien komen onze 3 pijlers aan bod, die samen zorgen voor een uniek totaalplaatje.⁠


Voor de gevel hebben we ons gebaseerd op de bestaande bogen. Ze werden geaccentueerd door ze ronder te maken en gouden kaders te plaatsen die de architectuur visueel ondersteunen. Terracotta equals bakstenen? Niet bij ons! We omhelsden de volledige gevel in glanzende tegels, volledig in lijn met het interieur. Onze branding werd als lichtreclame op de zijgevels geplaatst als finishing touch voor deze in het oog springende gevel. 


We maakten de sterktes van optiek Vangronsveld - kwaliteit & exclusiviteit -  leesbaar in het interieur, en zorgden dat zowel jong als oud zich thuisvoelen bij het kiezen van hun nieuwe montuur of contactlenzen. Het plafond kreeg een licht-roze kleur, voor een leuk accent. De glanzende terracotta-kleurige tegels van de buitengevel werden gebruikt om het bestaande meubilair een make-over te geven. De branding werd op speelse wijze toegepast op quotes aan de wanden en het losstaand meubilair werd volledig op maat ontworpen met oog op esthetiek en functionaliteit.

De branding werd volledig op maat samengesteld. Het speelse logo zorgt voor verschillende mogelijkheden qua lay-out. De kleuren - zachtroze en terracotta - vormden de basis voor het interieur- en architectuurontwerp.

Architectuur, interieurdesign en branding. Wij noemen ze in één adem. Samen zijn ze sterker. Logischer. Indruk-wekkender. Een buitengewone aanpak met een ongeziene impact:

merk-waardige architectuur.






Ook beter
opge-merkt
worden?

Contacteer ons vandaag nog.

Kopje koffie?                 Of liever een wijntje?